U15: Přestřelka v Havlíčkově Brodě.

FC Slovan Havlíčkův Brod – FŠ Třebíč 4:7 (1:4)

Sestava 1. pol.: B Škarek – PO Brabec, SO Svoboda, SO Blažek, LO Holeček – SZ Havlík, SZ Dvořák, PZ Vojáček, LZ Jurda, SOZ Přikryl – Ú Brada (34´ Vašina)

Sestava 2. pol.: B Škarek – LO Brabec, SO Svoboda, SO Přikryl, PO Blažek – SZ Havlík, SZ Vašina, PZ Dvořák, LZ Jurda (65´ Křemenák), SOZ Vojáček – Ú Holeček (50´ Chodák)

Sestava po střídáních: B Škarek  – LO Chodák, SO Svoboda, SO Brabec, PO Blažek – SZ Havlík, SZ Vašina, PZ Dvořák, LZ Křemenák, SOZ Vojáček – Ú Přikryl

Dnes jsme pojali zápas trochu v netradičním stylu. Více jsme experimentovali a cílem pro mne bylo sledovat chování/jednání hráčů na hřišti v netradičních podmínkách. Před zápasem jsem chtěl nabídnout metaforický úhel pohledu na život-fotbal, a sice rozšiřovat si zkušenosti tím, že když měním role a ocitám se v nových i netradičních situacích, můžeme tak získávat další zkušenosti, které rozšíří naše vědění, vnímání i schopnost nahlížet na celistvou hru z více úhlů pohledů a propojovat tak nejen herní souvislosti. Samozřejmě s tím spojená analýza, následné vyhodnocování, rozhodnutí a provedení ve vztahu k pocitům, které během toho cítíme. Bavili jsme opět o principech, kterými se chceme prezentovat na hřišti. První je schopnost být v držení míče a maximalizovat tak schopnost tvorby hry, jejího tempa, směru, kreativity v interakcích včetně rozkladu energie mezi všechny členy na hřišti a samozřejmě kultivování herních a technických, nebo pohybových dovedností (tím, že každá role má i své specifičtější pohyby a projevy).  Další princip herní odvaha, jelikož vnímám odvahu jako symbol podstupovat určitou míru rizika a učit se tak lépe vyhodnocovat na co mám, na co ještě nemám a na čem je třeba pracovat, nebo jak se v určité chvíli chovat tak, abych mohl být prospěšným a užitečným členem skupiny. Je to také schopnost se lépe a lépe rozhodovat, neboť rozhodnutí činíme nesčetněkrát za den a každé rozhodnutí do určité míry vytváří náš život, nebo hru. A třetí princip represing, neboli rychlé přepnutí mezi útočnou a obrannou fází a jít po ztrátě do okamžité snahy míč získat zpět, neboť se pohybujeme ve světě, který klade vysoké nároky ve vysoké rychlosti s čím dál více podněty. Účelem je být schopen pracovat s pozorností a neulpívat na minulosti, kterou již nemohu ovlivnit. Beru to jako zešíření škály dovedností, i když represing je široké téma i směrem do života (poté, co něco ztratím, se pokusím získat zpět je velmi ošidné téma na delší diskuzi.)

Jako report ze zápasu poskytnu několik informací: Hráči mezi sebou více a více spouští komunikaci se zájmem si rozumět a táhnout za jeden provaz. Jsou již více schopni reagovat na vývoj utkání a sbírat informace o tom, co se na hřišti dělo a jak se k tomu postavit. Bylo z hráčů cítit i větší uvolnění než v minulých zápasech, i když se několikrát ocitali pod tlakem (ať už herním, nebo výsledkovém). Byl jsem rád, že za jakéhokoliv stavu jsme se snažili ctít zmíněné principy, i když posledních 10 – 15 minut již jsme polevovali v dostupování zón a elasticitě hráčů ve smyslu jejich vzdálenosti u sebe, když mají, nebo nemají míč.

Radost jsme měli především ze schopnosti držet míč v prvních 20-ti minutách druhého poločasu, kdy bylo znatelné, že si hráči rozumí a vnímají se navzájem, byli schopni volit taková řešení, která je nedostávala pod zbytečný tlak. Většinu šancí, které jsme si vytvořili se podařilo i proměnit. Je potřeba ještě zapracovat více na kondičních aspektech hry, neboť posledních 10 – 15 minut díky únavě již neplníme důsledně své povinnosti a vytváříme větší množství chyb, jelikož kvalita dovedností se s únavou snižuje. Další úkol maximalizovat schopnost držet míč a rozkládat energii po celém hřišti a být schopni pohybem lépe reagovat na změny situací (roztahování, zužování hřiště).

Hodnotil: M. Bukáček