první 3 utkání krajské 1. třídy sk. A

Hodnocení prvních 3 mistrovských utkání mladšího dorostu v krajské 1. třídě, skup. A
Co nás ctí
– vždy jsme měli nějaké hráče na vystřídání
– až na některé úseky hry herní aktivita, pohyb dopředu i dozadu, vytváření si dostatku brankových příležitostí
– vyrovnání se soupeřům, ve většině případů, ve hře tělem a v důrazu i proti starším dorostencům
– více méně úspěšná snaha při útočení přehrávat soupeře kombinačně i individuálními průniky, kdo si troufá
– vědomí naší nesehranosti a různé aktuální výkonnosti, trpělivost a respekt vůči sobě navzájem
– díky Štverdovi v brance a obranným kvalitám hráčů jsme se v prvních 2 utkáních popasovali i s chybějícím brankářem

Na čem děláme v tréninku, abychom to uměli zahrát v utkání
– posílení základních herních návyků, např. nabíhání předchází přihrávce, po přihrání hráč pokračuje aktivně v akci (nepřechází do chůze, ale…), hráči bez míče vytvářejí hráči s míčem více variant, jak může pokračovat a podobně
– vyčíst ze hry více důležitých informací
– stihnout vidět více spolu a protihráčů, odvrátit zrak od míče, když není třeba ho sledovat a naopak je třeba zjistit, jaké příležitosti k nabíhání, přihrání nebo bránění se ve hře objevují
– více narážeček, narážeček na třetího
– udržet míč déle na svých kopačkách pohybem a přihrávkami, když soupeř zvedá hlavu k náporu
– rychleji konat s míčem, získat větší jistotu při jeho zpracování do pohybu, střílet prudce i přesně z rychlého běhu, udržet míč i při vrážení soupeře do těla
– je to všechno?
– nevšímat si vnitřního kritika, brzdícího hlavu stálým hodnocením, co bylo dobře, co špatně, co raděj vůbec nedělat atd.
– místo hodnocení své činnosti na škále dobře x špatně se učit pozorovat, co vede k úspěšnému provedení té které dovednosti a při neúspěchu hledat, co mohu udělat jinak (např. začít kličku dřív, sledovat posledního z obránců kvůli nevběhnutí do ofsajdu, zaseknout míč od soupeře místo do něj atd., atd.)

Inspirující okolnosti
– 3 utkání, 3 výhry
– vyrovnanost utkání herní i výsledková, nutnost hrát naplno a ze všech sil
– kvalita soupeřů, herní nebezpečnost (technika, běžecká rychlost, hra tělem) mnohých z nich, nehráli záludně či surově
– příležitost jít dál a výš
– co se stane s naší výkonností a výsledkovou úspěšností, když snížíme tréninkovou neúčast?

Ve všech 3 utkáních nastoupili: Michal Filipec, Marek Hobza, Ondra Jeřábek, Jiří Kacafírek, Vláďa Maleta, Martin Minář, Patrik Mitáš, Martin Salák, Jan Štveráček a Jan Zimola, dále hráli Michal Dobeš, Dominik Ježek, Pavel Padělek, Adam Rohony, Pavel Sailtl a Erik Wendl.